Ebben a részben szeretnék néhány olyan technikát megmutatni, amik abban segítenek, hogy a tanultakat átismételd, rendszerezd.
Működés a gyakorlatban
Láttad már, hogyan működik a gyakorlatban az, amit éppen tanulsz?
Olvass konkrét dolgokat a tanulni valóval kapcsolatban hogyan használják, mire használják, te meg tudod-e csinálni. Mások hogyan csinálják? Nyelv tanulásnál keress rá példát egy szövegben. Gyakorolj.
Tanítva-tanulás
Tanítsd meg az adott anyagot a társadnak vagy ha nincs senki akkor a macidnak, képzeletbeli valakinek, mondd fel a telefonodra. Ilyenkor sokszor helyére kerülnek a dolgok és az összefüggésekre is egyszerűbb rájönni. A lényeg, hogy hangosan mond el a dolgokat. Segít az ismétlésben, ha vissza hallgatod, akár suliba menet vagy lefekvés előtt. Ha nem teljesen tudod még a tananyagot az ilyenkor kiderül és még tudsz rajta segíteni.
TTM-táblázat
Mielőtt elkezded feldolgozni a tananyagot készítsd el a következő táblázatot. Az első két oszlopot az első áttekintő olvasás után töltsd ki, a harmadikat pedig az anyag feldolgozása után. Feldolgozás közben is írhatsz még kérdéseket a második oszlopba, amennyiben még felmerülnek.
Tudom |
Tudni szeretném |
Megtanulom |
Sorod fel azokat a dolgokat, |
Írj kérdéseket a témával kapcsolatban! Mire szeretnél választ kapni? Mi az ami érdekel? Szellősen írj! |
A tananyagban keresd meg a kérdéseidre a válaszokat és írd le. Ha egy kérdésre nem találsz választ akkor a következő órádon kérdezd meg a tanárod. |
Ismétlés
A tanultak megjegyzésének legrégibb módja az ismétlés, de nem mindegy hogyan. Ha folyamatosan mindig ugyanaz ismétled, attól még nem tanulod meg, unalmas és rengeteg időd elmegy vele. A neurológusok azt tapasztalták, hogy egy új információ elsajátításakor eleinte többet kell ismételni, később már ritkábban is elég. Általában azt szokták ajánlani, hogy legalább négyszer ismételj át egy anyagot ahhoz, hogy rögzüljön.
Ha tetszett a bejegyzés kérlek oszd meg, hogy mások is olvashassák.